itSMF Roadshow i Stockholm – FULLSATT
itSMF bjuder in till Roadshow-dag i Stockholm den 4 november.
Fullsatt – Inga ytterligare anmälningar kan tas emot!
Årets roadshow har temat ”Transition to Innovation” där vi kommer fokusera på hur man kan tänka utanför ramarna. Vi tittar även på hur framtiden ser ut inom Service Management området.
Från förra årets tema ”Going to Strategic Level” är det dags att se hur vi kan ta detta ett steg till.
På flera håll ser vi en utveckling där vi allt mer lyfter frågeställningar inom ITSM för att hantera frågor kring Incident Management till att hantera helheten på strategisk nivå.
Vad innebär detta för oss och tjänstetänket?
Två internationella talare som kommer resa med oss genom hela landet och tillsammans med två lokala talare skapar en helhet runt temat.
De två talare som kommer att följa oss genom landet är:
Simone Moore
Service Management Professional – lång erfarenhet inom itSMF som brinner för Innovation.
Talare från itSMF Expo 15.
Peter Johnson
Internationellt erkänd talare med lång erfarenhet inom Service Management och Psykologi Examen
I Stockholm kommer vi som lokala talare att se:
Jonas Engström från Knowit
Jonas kommer att jämföra kärnverksamheten mellan olika branscher kopplat till ett historiskt perspektiv där inget är nytt under solen.
Kärnverksamhet i jämförelse fabriken i huvudsak består syftar till att producera ”information” respektive ”varor”.
Sedan ge lite exempel på varför vi på IT gör det så onödigt svårt för oss och hur enkelt det borde vara.
Migrationsverket
Migrationsverket står – som många andra – mitt uppe i ett förändrings- och effektiviseringsarbete. Mycket har hänt och (minst) lika mycket kommer att ske framåt. Detta föredrag ger en inblick i det som varit, hur det ser ut nu och vad som kommer att ske.
Detta är kanske inte så mycket utanför ramarna utan snarare att se, och dra nytta av allt som finns inom ramarna. När konturerna i målbilden blir tydligare, ja då är vi mogna för att kliva upp ordentligt på den strategiska nivån också!
Ur innehållet:
• Våra visioner och mål
• Att sopa rent framför egen dörr – Hur Problem management och Event management minskar antalet incidenter
• Post-it. Räddaren i nöden för resursplanering
• Det bästa från ITIL och pm3 tillsammans
• Välkommen tillbaka LEAN!
När: Onsdag 4 November 2015
Tid: 8:45-16:15
Plats: World Trade Center Stockholm lokal Manhattan
Tidsschema:
08:45-09:15: Incheckning och fika
09:30-09:30: Välkomna
09:30-10:15: Talare 1
10:15-10:45: Kaffe och bensträckare
10:45-11:30: Talare 2
11:45-13:15: Lunch
13:15-14:15: Talare 3
14:15-15:00: Fika paus
15:00-16:00: Talare 4
16:00-16:15: Avslut
Kontaktpersoner för detta event är:
Leif Gyllsdorff
Mob: 070-371 04 10
leif.gyllsdorff@ecru.se
Medlemspris: 0 kr
Icke medlemspris: Individuellt medlemskap (970 kr)
Student: 200 kr vid uppvisande av studentleg
Obs! För anmäld deltagare som uteblir uppkommer en avgift på 500 kr.