Roadshow’21 – Borås
Om du deltar digitalt/online så gör du det via denna länk:
https://welcome.meetappevent.com/itsmf-events?eventid=701752&eventcode=roadshow21
Ange din e-postadress och anslut!
I år kommer det att bli ett turnerande hybridevent. Du kan delta på plats alternativt så går det även bra att delta online.
Anmäl dig här till Borås på plats eller online samt online till de övriga orterna. Det är kostnadsfritt att delta.
Borås
Datum: 9/11
Tid: 09:30-12:00
Plats: Textile fashion center/Högskolan, Vestindien A, Skaraborgsvägen 3A Borås eller online
Fokusområden: AI och innovation
Gäster/Talare
Gustaf Juell-Skielse (Professor of Informatics)
Risker och möjligheter med AI
Gustaf Juell-Skielse är Professor of Informatics och är idag verksam på Borås Universitet. Gustaf är från början civilingenjör och har arbetat som managementkonsult inom handel och IT och har bland annat deltagit i större IT-drivna förändringsprojekt i flera stora svenska bolag. Vi får höra Gustaf prata om tjänsteautomation och hur AI både möjliggör och innebär nya risker.
Magnus Carling – Stena
Molntjänster och Skugg-IT utmanar säkerheten
Magnus Carling arbetar idag som CISO för Stena AB-gruppen. Stena AB är ett globalt konglomerat med många olika affärsverksamheter. Magnus Carling har varit CISO sedan 2015 för Stena AB och i den här rollen sköter han det övergripande informationssäkerhetsprogrammet. I sina tidigare roller har han arbetat som driftchef och chef för Service Management-kontoret. Magnus Carling har arbetat inom IT-branschen sedan 1995 och säkerhet har alltid funnits som en del av hans olika roller. Han är dessutom författare till teknothrillern Svart Kod, som handlar om det uppkopplade samhällets sårbarheter och hotet från konstgjord intelligens.
Jessica Laos – Regional manager Workz
Framtidens servicemedarbetare
Jessica Laos från Workz har tidigare erfarenheter från ITSM och IT-konsultsidan. Hon kommer nu att berätta om vilka trender hon ser inom service och support och vilka krav ställer det på framtidens medarbetare? Hur kan du som företag lyckas bättre med din rekrytering, onboarding och vidareutveckling av dina medarbetare för att säkerställa fortsatt lojalitet och nöjda kunder?
Jessica pratar om kundservice centrala del i kundresan och hur evidensbaserad rekrytering kan stötta er i arbetet med att matcha kundernas behov och förväntan på snabb, skräddarsydd och effektiv service.
Övriga orter
Sundsvall – 10/11 09:30-12:00
Stockholm – 11/11 09:30-12:00
Malmö – 12/11 09:30-12:00