AI i supporten – effektivare, smartare och mer kundvänlig
26 september 2025

AI i supporten – effektivare, smartare och mer kundvänlig

Chattbottar och virtuella assistenter dyker upp överallt – men varför har de blivit så vanliga i supporten?
Det handlar inte bara om teknik, utan om bättre upplevelser. För vem? Det är precis vad vi ska diskutera vid denna träff!

Idag finns det en mängd smarta lösningar som använder AI, ChatGPT och moderna sökfunktioner för att:

  • Besvara frågor snabbt och träffsäkert
  • Utföra uppgifter åt användaren – som att återställa lösenord, lägga beställningar eller hantera reklamationer
  • Eskalera ärenden automatiskt när det behövs

När det fungerar som det ska blir alla nöjda:
✅ Kunden får snabb hjälp
✅ Supporten får mer tid för komplexa ärenden
✅ Organisationen får bättre effektivitet och högre kvalitet

Men hur får man det att fungera i praktiken?
Vi får ta del av hur Ebbot kan bidra till ökat värde genom en mer kundvänlig och effektiv support, med hjälp av AI och ett modernt chattverktyg.

🎥 Mötet sker digitalt och kommer att spelas så att du som medlem kan ta del av innehållet i efterhand.

💬 Välkommen att delta – och bidra med dina insikter!

Datum: fredag den 26 september
Tid: Kl.09.00-10.00
Plats: Digitalt via Teams (länk skickas ut i förväg)
Moderator: Peter Hero
Ämnesexpert: Gustav Elveros från Ebbot

Aktiviteten är arrangerad av itSMF Region Väst i samarbete med ITSMguide

Kontakt: info@itsmf.se