Samarbeten som gynnar dig som medlem och dig som samarbetspartner >
Principer för samarbete med itSMF Sweden för partners, sponsorer och utställare
itSMF Sweden har en tradition av att samarbeta med olika verksamheter och organisationer med syfte att erbjuda våra medlemmar information, kunskap och möjlighet till nätverkande. Föreningen har genom åren samarbetat med olika partners vid konferenser i form av sponsorskap och utställare. Men även i lite enklare former under verksamhetsåret vid aktiviteter som arrangeras av föreningens regioner. Här beskrivs de olika möjligheterna till samarbete med itSMF.
Samarbetspartner med itSMF Sweden
Syftet med ett samarbete mellan itSMF Sweden och en samarbetspartner är att:
- Under verksamhetsåret bidra i olika aktiviteter som arrangeras av regionerna
- Bidra med att dela erfarenheter och kunskap till itSMF Swedens medlemmar
- Erbjuda aktiviteter och kunskapshöjande konferenser och möten inom området ITSM
- Spegla aktuella frågor och ämnen som vi som individer, organisationer och samhälle ställs inför och att bidra till att utveckla de som arbetar med ITSM i vardagen
- Marknadsföra och synliggöra itSMF och det omvända: att samarbetspartnern syns och marknadsförs i itSMF:s marknadsföring
Principer
- Samarbetet sker på frivillig basis genom ett ömsesidigt intresse, är utan monetära vinstintressen och är inte förbundet med någon kostnad.
- Samarbetet bygger på ett gemensamt intresse i att synas och nå ut till befintliga medlemmar och presumtiva medlemmar.
- En uttalad samarbetspartner, som är medlem i itSMF Sweden, kan erbjuda rabatter på tjänster samt delta i aktiviteter som till exempel del i föredrag eller paneldiskussion för att dela med sig av kunskap inom ett visst område.
- En samarbetspartner, som inte är medlem i itSMF Sweden, kan vara vår uttalade samarbetspartner genom att erbjuda rabatter på tjänster.
Sponsor och utställare
Syftet med att vara sponsor och/eller utställare i samarbete med itSMF Sweden är att mot en avgift delta vid konferenser och aktiviteter och synas genom att:
- Logotyp i aktuellt marknadsföringsmaterial så som aktivitetssida på webbplats, e-postutskick och extern marknadsföring och annonsering av konferenser och aktiviteter, samt konferensmaterial.
- Få en utställningsplats vid konferenser, till exempel Expo´25.
- Få dela ut företags-/produktfolder samt eventuella ”give aways” i de fall vi har någon typ av välkomstpaket (detta beslutas i samråd med projektledningen för aktuell aktivitet)
- Fullt tillträde för namngivna deltagare vid evenemang och konferens
Principer
- En sponsor eller utställare betalar en avgift för att delta och synas vid, av itSMF arrangerad, konferens eller aktivitet
- En sponsor eller utställare får tillgång till marknadsföring, synlighet och utrymme i samband med konferens eller aktivitet baserad på nivån av sponsorskap