Utmaningar med en virtuell servicedesk i en global verksamhet – Föredrag och Workshop i Malmö 6 september
Utmaningar med en virtuell servicedesk i en global verksamhet – Föredrag och Workshop!
Vi kommer att kombinera ett föredrag med en workshop för att fånga upp erfarenhet och lärdomar där vi denna gång fokuserar på servicedesken
Föredrag – Vilka synliga och osynliga hinder står man inför då man skall få servicedesk i flera länder i en global verksamhet att börja arbeta som en virtuell servicedesk med lokal förankring. Denna presentation baseras på erfarenheter från ett projekt där både hinder och olika tekniker/metoder för att hantera dessa hinder presenteras.
Workshop – Vilka är de viktigaste aspekterna att beakta för en servicedesk i en global verksamhet respektive i en centraliserad/lokal organisation
Talare/Moderator:
Talare föredrag: John Wallhoff (CISA, CISM, CISSP) har lång erfarenhet inom IT Service Management och Säkerhet som rådgivare och managementkonsult.
Moderator workshop: Styrgrupppen för itSMF Syd
Plats: Elite Hotel Savoy, Norra Vallgatan 62, Malmö
Tid: Torsdagen den 6 september, kl. 08:00 – 10:00 (vi öppnar för registrering från kl 07:00)
Vi börjar morgonen med förmiddagsfika (kaffe/Te med Smörgås)
Sista anmälningsdag 4 september
Pris:
Medlem i itSMF: Gratis (ingår i medlemsskapt, men 500 kr om du inte dyker upp och inte har anmält detta)
Ej medlem: 500 kr
Kontakt och frågor
Om du har förhinder eller inte hittar till Savoy
John Wallhoff, tfn 0707 743131
Välkommen
Arrangör
itSMF Syd